BrightonSEO 2022

Home   »   BrightonSEO 2022

BrightonSEO 2022

We mogen bijna weer! 6 en 7 oktober staat BrightonSEO op de planning. BrightonSEO is het heilige mekka voor elke SEO specialist. Twee keer per jaar komen 4.000 SEO-specialisten bij elkaar om te leren, kennis te delen en te netwerken. Voor mij persoonlijk het leukste SEO congres dat er bestaat.

In deze blogpost deel ik de topics die besproken worden, verzamel ik alle presentaties (na het congres) en deel ik tips voor tijdens je verblijf in Brighton. Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw veder.

Voor het eerst naar BrightonSEO?

Toen ik voor het eerst naar Brighton ging, vond ik dat best spannend. Vragen die ik mijzelf stelde: Hoe ga ik mij vermaken buiten het congres om? Is het makkelijk om in contact te komen met anderen? Moet ik het hele weekend in HTTP status codes denken? en niet geheel onbelangrijk: schenken ze wel glutenvrij bier in de pub?

Relatiegeschenk Screamingfrog brightonSEO 2018

Mag ik je gerust stellen? Tijdens BrightonSEO, zijn er een hoop neven activiteiten zoals:

  1. De SE ranking wensday party. Tijd: 6.30 tot 11 PM. Locatie: Patterns, 10 Marine Parade, Brighton BN2 1TL
  2. De Oncrawl thursday partyTijd:6.30 tot 11 PM. Locatie: Concorde 2, Madeira Drive, Brighton, BN2 1EN
  3. Friday partyTijd:6.30 tot 11 PM. Locatie: Horatios Bar, the end of Brighton Palace Pier
  4. Een “pre-conference beach clean om je ecologische voetafdruk weer een beetje te compenseren en tevens een mooie mogelijkheid om andere SEO specialisten te leren kennen.

Bijna vergeten: Er zijn een hoop spots waar je een glutenvrij biertje kan drinken.

Ben je het even zat om in de “present simple” te praten?

Geen probleem. Er reizen heel veel Nederlanders en Belgen naar BrightonSEO toe. Samen hebben we een whatsapp groepje om tijdens of na het congres af te spreken om bijvoorbeeld uiteten te gaan of lekker te borrelen.

Wil je hier aan toegevoegd worden? Stuur even een e-mail naar: info@yellowbluemarketing.nl met het onderwerp: brighton SEO, dan voeg ik je toe.

Vervoer en verblijf in Brighton

De meeste SEO specialisten komen met de trein of het vliegtuig naar Brighton. Als je gaat vliegen, kies dan voor het vliegveld: Gatwick airport. Vanaf daar ben je binnen 50 minuten met de trein in Brighton.

Brighton is een erg leuke stad om te overnachten. De overnachtingen in de buurt van het congres centrum zijn wat minder romantisch. Maar omdat je je partner beter thuis kan laten, is een overnachting in de buurt van het congrescentrum en de pre-party wel zo handig. Het eerste jaar maakte ik de fout om in een wat leukere buurt te slapen en mijn vriendin mee te nemen. Dat heeft me een hoop ritjes met de Uber taxi gekost. Dat geld kan je beter uitgeven in de karaoke bar.

Tip: Boek je treinticket van te voren, dat scheelt in de portemonee. Trainline of trainpal zijn goede opties.

BrightonSEO ticket ophalen

Op Donderdag 7 oktober, kan je v.a. 9.00 uur je BrightonSEO ticket op halen bij het congrescentrum. Mits je geen “ballot” ticket hebt, staat er bij de “Friends’ Desk” een goody bag op je te wachten.

Goody bag brightonSEO 2022

BrightonSEO presentaties

Tijdens het congres, worden er vaak 5 presentaties tegelijkertijd gegeven. Het is daarom lastig kiezen welke presentatie je gaat bijwonen. Gelukkig ben ik niet de enige (zie afbeelding hieronder).

Ook deze editie, heb ik besloten om alle presentaties weer te verzamelen. Zodra ze beschikbaar zijn, vind je in het overzicht hieronder een link naar de presentatie. Voor presentaties van eerdere edities verwijs ik je naar deze spreadsheet.

Wil je een alert zodra ik alle slides van BrightonSEO heb? Schrijf je dan in op mijn SEO brein.

OnderwerpSprekerPresentatie
A definitive talk on perfecting faceted navigation for SEO and sales growthLuke CarthyNog niet beschikbaar
A guided tour of JavaScript for SEOsMartin SplittNog niet beschikbaar
ABCs of no-code SEO automationRobin AllensonNog niet beschikbaar
Accessibility, strategy and schema – do they go hand in hand?Beth BarnhamNog niet beschikbaar
Agile SEO: Prioritise SEO activities with cadence and risk radiusParth SubaNog niet beschikbaar
An airtight keyword research strategy to beat any SEO competitorRumble RomagnoliNog niet beschikbaar
Automating a scalable long tail keyword strategy for ecommercePierre-Olivier DanhaiveNog niet beschikbaar
Brand is an SEO problemThierry NgutegureNog niet beschikbaar
Bridging the content divide: removing the language barrier for international successHinde LamraniNog niet beschikbaar
Commerce platforms content strategy: Amazon and beyondMargo HowieNog niet beschikbaar
Content prioritisation: approaching infinite opportunities with finite resourcesSam ColebrookNog niet beschikbaar
Content writers: will AI take your job?Katie ThompsonNog niet beschikbaar
Cookie consent: mechanisms and practices for GDPR and ePrivacy complianceRowenna FieldingNog niet beschikbaar
Declutter your designMargaret MacArthurNog niet beschikbaar
Dismantling the job factory – the future of workEb AdeyeriNog niet beschikbaar
Do the public trust AI writing?Mat BennettNog niet beschikbaar
EAT is not SEOIzabela WisniewskaNog niet beschikbaar
Embracing brand SEO as a tacticMiracle Inameti-ArchibongNog niet beschikbaar
Generating better indexing signals for ecommerce websitesDan TaylorNog niet beschikbaar
Get content crawled & ranked faster with log file insightsSteven van VessumNog niet beschikbaar
Getting executive buy-in for your workBethan VincentNog niet beschikbaar
How does social and influencer marketing affect SEO?Freya JonesNog niet beschikbaar
How SEO can eliminate friction and super-charge your customer journeyEvie CollinsNog niet beschikbaar
How SEO changes as we say bye bye to cookiesFarhad DivechaNog niet beschikbaar
How SEOs can become better communicatorsCaitlin HathawayNog niet beschikbaar
How to build a successful 4 hour a week 7-figure SEO agencyDeepak ShuklaNog niet beschikbaar
How to build relationships when remote workingJo Juliana TurnbullNog niet beschikbaar
How to come up with new content ideas without relying on search volumes and Google TrendsSteph NaylorNog niet beschikbaar
How to conduct a core web vitals auditSophie GibsonNog niet beschikbaar
How to create accessible social media contentEllen ColeNog niet beschikbaar
How to create content that actually brings in leads, not just trafficAraminta RobertsonNog niet beschikbaar
How to do SEO in a huge multinationalMichael SmithNog niet beschikbaar
How to escape gravity (or how to grow your agency with no funding & succeed)Jamie RiddellNog niet beschikbaar
How to find your perfect job in digitalJasmine GrantonNog niet beschikbaar
How to get 10x better at SEO, without learning any more SEODaniel CartlandNog niet beschikbaar
How to get more traffic by doing less stuffAnna Gregory-HallNog niet beschikbaar
How to get your tech SEO changes implemented (FAST!)Mufaddal SadriwalaNog niet beschikbaar
How to have a successful agency career and side business without burning outGeorgia GadsbyNog niet beschikbaar
How to ideate to land links in publications that really impact searchEva ChengNog niet beschikbaar
How to implement expert comment to make your pitches go furtherSurena ChandeNog niet beschikbaar
How to incorporate machine learning into your SERP analysisLazarina StoyNog niet beschikbaar
How to lead a team away from burnoutGisele NavarroNog niet beschikbaar
How to leverage indexation tracking to monitor issues and improve performanceSimon LesserNog niet beschikbaar
How to produce great multilingual content, even when you can’t read itLaura McInleyNog niet beschikbaar
How to put together a corporate social responsibility strategy and why it mattersRebekah ConwayNog niet beschikbaar
How to sell creative social media to anyoneYumna KumranNog niet beschikbaar
How to stop taking on client drama and leave work stress at the doorKathryn MonkcomNog niet beschikbaar
How to structure / develop your SEO departmentJulia WeißbachNog niet beschikbaar
How to think differently, get out of an ideas rut and generate new ideasJo WaltersNog niet beschikbaar
How to use brand archetypes to discover and define content pillars to build out a search strategyTasha AntwiNog niet beschikbaar
How to use coaching to create stronger client relationshipsBillie Geena HydeNog niet beschikbaar
How to use GPT-3 for keyword researchDanny RichmanNog niet beschikbaar
How to write dev tickets to get them implemented to the letterRichard Petersen-HallNog niet beschikbaar
Intern to SEO pro – How to gain confidence fastJames GeorgeNog niet beschikbaar
Journo requests: How to get more out of HARO with less wasted timeStacey MacNaughtNog niet beschikbaar
KEYNOTE (Friday) – Search off the record: live Q&A from brightonSEOJohn MuellerLizzi SassmanMyriam JessierNog niet beschikbaar
KEYNOTE (Thursday): Why SEOs should love (not fear) GA4Krista SeidenNog niet beschikbaar
Launching DTC. Why SEO isn’t the answer (…and what is)*Andi JarvisNog niet beschikbaar
Live-streaming has become an essentialOlga ManciuNog niet beschikbaar
Livin’ la vida local: The rise and rise of local searchRachel EllenNog niet beschikbaar
Making Google search data available at scaleDaniel WaisbergNog niet beschikbaar
Marketing in Web3 and the metaverse – the opportunities for brands!Nick BurcherNog niet beschikbaar
Networking for SEOs (and why it matters)Greta KoivikkoNog niet beschikbaar
NLP for SEOs: what’s the difference between NLP and NLU?Josephine HaagenNog niet beschikbaar
On-page optimisation 4.0: from intention to conversionFelipe BazonNog niet beschikbaar
On-page optimization lessons from analyzing over 400 blog postsChima MmejeNog niet beschikbaar
Optimising organisation movement: speeding up professional growth using dataReza MoaiandinNog niet beschikbaar
Putting together a search strategy for a totally new categoryAmir JirbandeyNog niet beschikbaar
Q&A automation: a game changer for keyword research & content quality assuranceRichard LawrenceNog niet beschikbaar
Remarketing SEO: A no-paid targeting technique to multiply organic trafficHimani KankariaNog niet beschikbaar
Results are good. So why do clients really leave?Sophie BrannonNog niet beschikbaar
Review generation and management: how to do it and why it mattersLevi Williams-ClucasNog niet beschikbaar
Search harmonisation – developing an organic first strategyArpun Kaur BhuhiNog niet beschikbaar
SEO testing: what you can do when you really want to find out what works for SEOMartijn ScheybelerNog niet beschikbaar
SEO-first organisations – how to focus your business on growthHelen PollittNog niet beschikbaar
Shining a light onto the dark funnelRiaz KananiNog niet beschikbaar
Spreadsheet sorcery: a Google Sheets guide for the aspiring wizardMatt GreenwoodNog niet beschikbaar
Start by looking at your “head”: jamstack SEOSiavash Moazzami-VahidNog niet beschikbaar
Students’ decision-making process in an altered perspective worldAzahara CorralesNog niet beschikbaar
Swipe left: Why your social content is getting ghostedEleni CashellNog niet beschikbaar
Tech SEO for the omni channelCrystal CarterNog niet beschikbaar
The elusive ROI of content marketingTim SouloNog niet beschikbaar
The environmental impact of the internet, and what we can do about itStu DaviesNog niet beschikbaar
The intersection between SEO and accessibilityJessica MackerethNog niet beschikbaar
The please disease: why you can’t please everyone and how to stop tryingAngharad PlanellsNog niet beschikbaar
The power of being differentMo KanjilalNog niet beschikbaar
The power of probabilistic thinking in SEOAndrew CharltonNog niet beschikbaar
The representation of beliefs as an important element in user intent analysisDateme TubotamunoNog niet beschikbaar
The ultimate SEO maturity auditGrace FrohlichNog niet beschikbaar
The zero click SERP – taking you closer to the moneyJonathan EarnshawNog niet beschikbaar
To ‘B’ or not to ‘B’: B2B content strategy for startupsYagmur SimsekNog niet beschikbaar
Triumph over adversity: growing my agency with a broken spineAmy HopperNog niet beschikbaar
TurnKey solutions for convincing stakeholdersSatomi MastersNog niet beschikbaar
​Understanding your competitors’ business to be truly successful at SEOTom VaughtonNog niet beschikbaar
Unlocking the hidden potential of product listing pagesAreej AbuAliNog niet beschikbaar
Using APIs and automation to resolve SEO challengesJérôme SalomonNog niet beschikbaar
Using command line to save time on common SEO tasksDino KukicNog niet beschikbaar
Using search to ensure success launching ‘new concept’ products & services in new marketsDave CousinNog niet beschikbaar
What building a community can teach you about tackling diversity & inclusion issuesRejoice OjiakuWilhemina Gilbertson-DavisNog niet beschikbaar
What the (cluster)f*ck? Convince Google you’re an expert and plan your content fasterAlice RowanNog niet beschikbaar
What we can learn from losing tests – the importance of paying attention to negative outcomesWill CritchlowNog niet beschikbaar
What’s in a link?Dixon JonesNog niet beschikbaar
Where are all the Black owned companies in the SERPs?Fabio EmbaloNog niet beschikbaar
Why short-form video rules: the difference between Reels, Shorts and TikTokNadya BircaNog niet beschikbaar
Why URLs matter for Google!Fili WieseNog niet beschikbaar
You want me to look at HOW MANY pages? How to do a content audit for thousands of URLsLucy Alice DoddsNog niet beschikbaar
Your customer doesn’t care what channel you use: How to integrate SEO and PaidHannah TreeNog niet beschikbaar

FAQ

Wat is het adres van BrightonSEO?

Brightoncentre
Kings Road, Brighton
East Sussex, BN1 2GR

Heb je een kaartje nodig voor de netwerk events?

Ja, behalve voor de “friday party”. Daar is je BrightonSEO badge voldoende.

Hoe kom ik in contact met andere Nederlanders/Belgen die naar BrightonSEO gaan?

Stuur mij even een e-mail naar: info@yellowbluemarketing.nl met het onderwerp: brighton SEO, dan voeg ik je toe aan een chat groep.

SEO-fouten voorkomen?

SEO-checklist
Controleer je optimalisatie-stappen met mijn gratis SEO-checklist. Zo voorkom je fouten in Google en Bing.
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Action
Logo ANWB
Logo staatsloterij
SEO-checklist
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Action
Logo ANWB
Logo staatsloterij