SEO blog

Canonical url

Canonical tag

De canonical tag is in het leven geroepen om ‘duplicate content’, content die erg op elkaar lijkt, te voorkomen. Duplicate content levert schade op aan je SEO prestaties. In dit artikel helpen ik je bij de juiste implementatie van de

Lees meer »
xml sitemap

XML sitemap

Een xml sitemap, is het overzicht van alle pagina’s op je website. Met een xml sitemap, kan een zoekmachine in een oogopslag alle content van je website zien. Google bevestigd zelfs dat je (nieuwe) content hierdoor sneller ontdekt wordt.

Lees meer »
website snelheid verbeteren

Website snelheid verbeteren

Het verbeteren van de snelheid van je website kan enorm veel voordelen met zich meebrengen. De belangrijkste? Meer omzet! Amazone heeft uitgerekend dat 0.1 seconden langzamer hen $1.3 biljoen per jaar kost. Een snellere website zorgt voor een betere

Lees meer »
Robots txt

Robots txt

Je robots.txt bestand is een document waarin je zoekmachines zoals Google en Bing vertelt waar ze jouw website wel en niet mogen uitlezen. In vaktermen: je vertelt waar de bots van Google jouw website wel en niet mogen crawlen.

Lees meer »
Url structuur

Url structuur

De url structuur van je website, is vaak een ondergeschoven kindje. We zien vaak dat websites hier weinig aandacht aan besteden omdat ze denken dat het niet belangrijk is. Het tegenovergestelde is echter waar. De url structuur vormt de

Lees meer »
Interne linkstructuur SEO

Interne linkstructuur SEO

De interne linkstructuur is een krachtig signaal om Google te vertellen wat je belangrijkste pagina’s zijn. Deze pagina’s reflecteren jouw corebusiness en zijn belangrijk om aan de buitenwereld te laten zien. Doormiddel van de interne linkstructuur verdeel je de

Lees meer »
Search consol

Search Console

Search console geeft je een kijkje ‘onder de motorkap’ van je SEO prestaties. Zoals een motor benzine en koelvloeistof nodig heeft, zo geldt dat voor Seo ook. De best presterende motor zal uiteindelijk het hoogst scoren in Google.  Om

Lees meer »