SEO blog

Google analytics uitleg

Google analytics uitleg

Google analytics is het brein van jouw online inspanningen. Hier ontdek je waar bezoekers vandaan komen, waarin ze wel en niet geïnteresseerd zijn en welke campagnes tot een verkoop of telefoontje leiden. Door meer inzicht te krijgen in jouw

Lees meer »
Structured data

Structured data

Google, Bing , Yahoo en Yandex zijn het initiatief schema.org gestart zodat iedereen de zelfde “structured data taal” spreekt. In deze bibliotheek kun je per type content een classificatie methode vinden om je content te verrijken. Zo kunnen zoekmachines

Lees meer »
Migratieplan seo

Migratieplan SEO

Een websitemigratie kan veel redenen hebben, het doel is echter bijna altijd hetzelfde: het verbeteren van de website prestaties. Het is belangrijk om je website migratie goed voor te bereiden. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 30% van de websites nooit meer

Lees meer »
Lokale SEO

Lokale SEO

Als lokale ondernemer doe je er alles aan om zo veel mogelijk klanten in je winkel of praktijk te krijgen. Je vestigt je onderneming op een goede locatie, richt je etalage in en bouwt een website om ook online

Lees meer »
Robots meta tag

Robots meta tag

De Robots Meta tag, is een manier om de zoekmachines aan te geven of je een pagina wel of niet wil indexeren en hoe je dat wilt doen. Een Robots Meta tag wordt vaak gebruikt om dubbele content te

Lees meer »
Mobielvriendelijke website

Mobielvriendelijke website

57% van het zoekverkeer komt is mobiel verkeeren als we de grafieken mogen geloven, neemt het aandeel mobiel alleen maar toe. Al sinds 2015, krijgen mobiel vriendelijke websites voorkeur in Google. Recent is Google zelfs overgestapt naar een volledige ‘mobile

Lees meer »
Internationale SEO

Internationale SEO

Wil je internationaal te gaan opereren of je hebt een meertalige website? Dan is de hreflang tag wellicht een oplossing voor jou. De officieel genoemde rel=”alternate” hreflang=”x” attribuut, zorgt ervoor dat o.a. Google de juiste versie van je website

Lees meer »
Canonical url

Canonical tag

De canonical tag is in het leven geroepen om ‘duplicate content’, content die erg op elkaar lijkt, te voorkomen. Duplicate content levert schade op aan je SEO prestaties. In dit artikel helpen we je bij de juiste implementatie van de

Lees meer »
xml sitemap

XML sitemap

Een xml sitemap, is het overzicht van alle pagina’s op je website. Met een xml sitemap, kan een zoekmachine in een oogopslag alle content van je website zien. Google bevestigd zelfs dat je (nieuwe) content hierdoor sneller ontdekt wordt.

Lees meer »
website snelheid verbeteren

Website snelheid verbeteren

Het verbeteren van de snelheid van je website kan enorm veel voordelen met zich meebrengen. De belangrijkste? Meer omzet! Amazone heeft uitgerekend dat 0.1 seconden langzamer hen $1.3 biljoen per jaar kost. Een snellere website zorgt voor een betere

Lees meer »