SEO blog

Meta description

Meta description

De meta description is een soort korte samenvatting van je webpagina in 1 á 2 zinnen. De meta description is zichtbaar onder de title tag in de zoekmachine en kan slim gebruikt worden om je bezoeker naar de website

Lees meer »
Title tag

Title tag

De title tag is een belangrijk element voor jouw SEO prestaties. Naast dat het een ranking factor is voor Google, is het ook een manier om je bezoeker te verleiden in de zoekresultaten. Verbeter je je title tag op

Lees meer »
Migratieplan seo

301 redirect

Er zijn veel momenten waarbij het handig is om een redirect te gebruiken. Voor zowel de gebruiker als de zoekmachine, is het een krachtig signaal om aan te geven: ‘deze pagina bestaat niet meer en deze pagina is ervoor

Lees meer »
Google analytics uitleg

Google analytics uitleg

Google analytics is het brein van jouw online inspanningen. Hier ontdek je waar bezoekers vandaan komen, waarin ze wel en niet geïnteresseerd zijn en welke campagnes tot een verkoop of telefoontje leiden. Door meer inzicht te krijgen in jouw

Lees meer »
Structured data

Structured data

Google, Bing , Yahoo en Yandex zijn het initiatief schema.org gestart zodat iedereen de zelfde “structured data taal” spreekt. In deze bibliotheek kun je per type content een classificatie methode vinden om je content te verrijken. Zo kunnen zoekmachines

Lees meer »
Migratieplan seo

Migratieplan SEO

Een websitemigratie kan veel redenen hebben, het doel is echter bijna altijd hetzelfde: het verbeteren van de website prestaties. Het is belangrijk om je website migratie goed voor te bereiden. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 30% van de websites nooit meer

Lees meer »
Lokale SEO

Lokale SEO

Als lokale ondernemer doe je er alles aan om zo veel mogelijk klanten in je winkel of praktijk te krijgen. Je vestigt je onderneming op een goede locatie, richt je etalage in en bouwt een website om ook online

Lees meer »
Robots meta tag

Robots meta tag

De Robots Meta tag, is een manier om de zoekmachines aan te geven of je een pagina wel of niet wil indexeren en hoe je dat wilt doen. Een Robots Meta tag wordt vaak gebruikt om dubbele content te

Lees meer »
Mobielvriendelijke website

Mobielvriendelijke website

57% van het zoekverkeer komt is mobiel verkeeren als we de grafieken mogen geloven, neemt het aandeel mobiel alleen maar toe. Al sinds 2015, krijgen mobiel vriendelijke websites voorkeur in Google. Recent is Google zelfs overgestapt naar een volledige ‘mobile

Lees meer »
Internationale SEO

Internationale SEO

Wil je internationaal te gaan opereren of je hebt een meertalige website? Dan is de hreflang tag wellicht een oplossing voor jou. De officieel genoemde rel=”alternate” hreflang=”x” attribuut, zorgt ervoor dat o.a. Google de juiste versie van je website

Lees meer »