Logfile analyse

Logfile analyse

Logfile analyse

Door middel van SEO logfile analyses krijg je waardevolle inzichten over hoe elke zoekmachine jouw website crawlt (uitleest). Deze informatie wordt soms onderschat, maar kan een goudmijn zijn voor jouw SEO prestaties. In deze blog leg ik uit waarom

Lees meer »
duplicate content

Duplicate content

Spreken we over duplicate content, dan hebben we het over content dat (sterk) overeenkomt met content elders op jouw of andere websites. Duplicate content voegt voor je gebruikers niet alleen niks toe, het zorgt ook voor interne concurrentie. Het

Lees meer »

404 pagina

Je bent ze vast wel eens tegengekomen, een pagina die niet meer beschikbaar is. In vakjargon wordt dit ook wel een 404-pagina genoemd. Vaak wordt deze pagina opgevuld met een standaard boodschap. In deze blog leggen we je uit

Lees meer »
CDN

CDN en SEO

Wanneer je aan de slag gaat met het verbeteren van de snelheid van je website, is een Content Delivery Network (CDN) een stap in de goede richting. In deze blog leg ik uit wat een cdn is, wat de

Lees meer »
Zoekwoorden onderzoek SEO

Zoekwoorden onderzoek SEO

Per seconde worden wereldwijd meer dan 40.000 zoekopdrachten ingevuld. Elke zoekopdracht heeft een ander zoekfrequentie, intentie en samenstelling van zoekwoorden. Voor jou is het belangrijk om er achter te komen op welke termen er gezocht wordt, hoe hoog het

Lees meer »
Meta description

Meta description

In deze blog leg ik je uit wat een meta description is, hoe je hem het best kan implementeren en wat de optimale lengte is.Er achter komen waarom de meta description een belangrijk instrument is voor jouw SEO strategie?

Lees meer »
Title tag

Title tag

De title tag is een belangrijk element voor jouw SEO prestaties. Naast dat het een ranking factor is voor Google, is het ook een manier om je bezoeker te verleiden in de zoekresultaten. Verbeter je je title tag op

Lees meer »
Migratieplan seo

301 redirect

Er zijn veel momenten waarbij het handig is om een redirect te gebruiken. Voor zowel de gebruiker als de zoekmachine, is het een krachtig signaal om aan te geven: ‘deze pagina bestaat niet meer en deze pagina is ervoor

Lees meer »
Google analytics uitleg

Google analytics uitleg

Google analytics is het brein van jouw online inspanningen. Hier ontdek je waar bezoekers vandaan komen, waarin ze wel en niet geïnteresseerd zijn en welke campagnes tot een verkoop of telefoontje leiden. Door meer inzicht te krijgen in jouw

Lees meer »